Week #4 Byron Bay en Surfers Paradise - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Slotman - WaarBenJij.nu Week #4 Byron Bay en Surfers Paradise - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Slotman - WaarBenJij.nu

Week #4 Byron Bay en Surfers Paradise

Door: Mark Slotman

Blijf op de hoogte en volg Mark

10 Februari 2016 | Australië, Sydney

daar is die dan eindelijk weer, week 4! de week met oud en nieuw in Byron bay en de eerste nacht op het strand slapen…

Maandag 28 december:

wakker worden na een neon paint party is best grappig, zeker als je er achter komt dat de douche die je voor het slapen gaan hebt gehad toch niet zo goed heeft geholpen als gedacht… mijn hele bed was geel, oranje en rood, evenals mijn kleren… tijd voor een wasje draaien dus. gelukkig was het allemaal waterverf dus alle kleren waren gelukkig weer schoon zonder restanten van verf. wat er ook gebeurd is de vorige nacht, het leek Tunnis en mij een leuk idee te gaan zwemmen en Tunnis moest dit uiteraard opnemen, normaal doet hij dat netjes met zijn GOPRO maar die had hij natuurlijk niet bij zich… helaas was hij zo slim om te bedenken dat zijn telefoon ook waterproof is… ( Jorik en Rick de Samsung Xcover is niet zo sterk als gedacht) en is dus met die telefoon gaan zwemmen, waarna bleek dat de telefoon dus niet helemaal gemaakt was om er mee te gaan zwemmen… daarentegen hebben we nu wel een leuk filmpje waarin je ziet hoe Tunnis zijn telefoon zwemles krijgt. allemaal leuk, nu weer naar maandag, die dag zijn we opzoek gegaan naar een telefoon winkel om te kijken of Tunnis zijn telefoon nog te redden was, dat was die wel maar dan wel tegen een bedrag dat de telefoon eigenlijk niet waard is, (als ik het me goed herinner) uiteindelijk dus niet gedaan en de oude gebarste samsung die Tunnis als reserve telefoon mee had genomen moet nu dan na nog maar 4 weken reizen de oplossing gaan bieden. verder die dag hebben we gesurft en verder niet zo veel gedaan.

Dinsdag:

Deze dag was een verschrikkelijk heerlijke luie dag, dat wil zeggen; ik heb niet veel gedaan, het enige wat noemenswaardig is op deze dag is dat we boodschappen hebben gedaan… waarna we langs z’n reis kantoortje komen, je weet wel, een kantoortje die allemaal leuke trips aanbied voor veel te veel geld (normaal gesproken) de jonge man sprak ons aan om te vragen wat onze plannen waren voor de komende weken, (ummh?) reizen langs de oostkust hoezo? waarop hij uiteraard genoeg leuke dingen wist te bedenken die we wel bij hem konden boeken, goed dan… even een kijkje nemen (Tunnis zag het in eerste instantie allemaal niet zo zitten maar, ik was zelfverzekerd, ik ken de verkooppraatjes wel zei ik tegen hem) zodoende kwamen we na een kwartiertje op een pakket met allemaal leuke dingen uit; een 3 daagse bushcamp met een kano toer, 3 dagen fraser island met een eigen 4x4 en 4 overnachtingen en dan hadden we het duiken in Cairns (Great barrier reef) nog, 5 dagen duiken, 2 dagen in een zwembad en 3 dagen op zee, waarna je je open water diploma haalt, dit is waar ik me het meest op verheugde. het hele grapje moest net wat te veel kosten… tijd voor mijn junior account manager skills (ahum ahum) uiteindelijk toch een goed bedrag eraf weten te krijgen en een doos met bier als bedankje voor het afnemen van hun diensten, helemaal top! hebben we vanavond ook weer wat te doen… zoals al eerder gezegd hebben we die dag niet veel gedaan, ’s avonds eten koken en biertje doen om vervolgens het bed op te zoeken.

Woensdag:

We besluiten om vandaag dan toch maar wat te gaan doen aangezien we anders wel heel lui worden… het plan; een kijkje nemen bij de Art Factory, dit is een camping voor backpackers waar vooral hippies komen, voor de mensen die weten wat de TT is, het is alsof je met TT naar een TT camping gaat rond de avond… maar dan in een hippie sfeer, overal tentjes en soort van boshutjes, het ziet er grappig uit maar denk persoonlijk niet dat ik me hier thuis zou voelen, het is mij allemaal iets te relaxt! naast de Art Factory zit de bier brouwerij van Byron Bay, uiteraard moeten wij daar even naartoe om een biertje te testen, ik neem de Pale ale, een zoet biertje met een iets wat mildere afdronk als normaal bier, kortom FANTASTISCH biertje! tot zover interessant gepraat over bier, hierna besluiten we om richting een para gilde ramp te lopen, om daar van het uitzicht te genieten, wat dan ook best goed is gelukt, uiteraard moeten we weer meer zien dan eigenlijk mag dus besluiten we om over het hek te klimmen om op de rand van de ramp te gaan zitten, wederom super dik! we lopen terug via een soort off the road track en gaan koken. morgen oudjaarsdag dus een goed moment om eens een avondje te gaan stappen dacht ik zo, en zo dachten de 2 Australische gasten die had ontmoet er ook over… dus hop met ons goeie gedrag richting de cheecky monkeys om een mooi feestje te bouwen!

Donderdag:

wakker worden, eigenlijk liever niet… maar goed het is oudejaarsdag dus dan maar richting de keuken om te eten en, zoals het hoort op oudjaarsdag, een flesje bier bij het ontbijt… (JA hoalervolks, de traditie blijft!) ik vind deze dag een wat rare dag, omdat het allemaal niet echt voelt alsof het oud en nieuw is, ik zit die middag op het strand een paar potjes te drinken met 30 graden terwijl het normaal rond 10 uur bij de hoalerbrug is om carbid te schieten en vervolgens de snackbar te plunderen, richting HDK en daar meer carbid schieten (bier is de hoofdlijn in dit verhaal) maar goed… het strand dus, ik denk dat ik deze dag voor het eerst echt besefte dat goeie vrienden en een goed gezin met veel leuke kennissen wel heel belangrijk is op dit soort dagen… ik lig dus op het strand met 2 ozy’s, beetje rugby gespeeld en vervolgens terug richting het hostel om eten te gaan maken en klaar te maken voor de avond, bier inslaan en gaan! rond 23:30 gaan we richting het strand waar overal kampvuurtjes zijn aangestoken met overal groepjes met met mensen, we besluiten bij de grootste groep met het meeste geluid te gaan staan, (hoe meer zielen hoe meer vreugd) dan is het 12 uur HAPPY NEW YEAR! en gaat iedereen helemaal los, maar; er is geen vuurwerk? naja, op dat ene pijltje na dan. maar er hangt een leuke sfeer en iedereen heeft het naar z’n zin, super dik! maar al met al, als ik een verslag had getypt over hoe het in NL zou zijn zou het verslag waarschijnlijk 6x langer zijn geweest, kortom; persoonlijk vind ik NL leuker! maar voor de verandering zeker de moeite waard om het een keer te missen.

Vrijdag 1 Januari 2016:

ik denk dat ik niet hoef te vertellen hoe deze dag is verlopen, ik neem namelijk aan dat ongeveer iedereen zich net zo voelde als mij of ik als jullie…
terug kijkende op een leuk oud en nieuw feest maar dat dan in mijn dromen aangezien ik de meeste tijd heb besteed aan slapen die dag, nu snap ik dat jullie beginnen te denken dat we wel heel lui worden met al dat geslaap en gezuip, maar dat komt allemaal weer goed op een bepaald punt, maar dat duurt nog wel even denk ik. die dag hebben we de bus geboekt voor onze volgende stop (Gold Coast) en onze tassen alvast enigzins ingepakt.

Zaterdag:

na 5-6 dagen in Byron Bay te hebben gezeten is het vandaag dan tijd om door te reizen naar de volgende stop, de bus is rond 16:00 in Byron, maar we moeten voor 10:00 uur uitchecken in het hostel, dus hebben we nog een paar loze uurtjes die we besteden in het en rondom het zwembad van het hostel. we komen bij de bushalte van Greyhound aan en komen tot de ontdekking dat we onze tas met eten en keukenspullen zijn vergeten, helaas dan maar weer nieuw spul kopen… na ongeveer 1 uur wachten komt de bus dan eindelijk aan in Byron Bay, om vervolgens door te rijden richting Surfers Paradise, een rit van ongeveer 2,5 uur. rond 19:30 komen we aan en proberen een bed te regelen voor de nacht, helaas is alles volgeboekt en dit is de eerste keer dat we balen dat we niet eerder van te voren een hostel hadden geboekt… dan zit er niks anders op, we zullen op het strand moeten slapen of ergens op straat, strand is zachter hadden we bedacht dus dat had de voorkeur. na een poosje door het centrum te hebben gelopen en het nodige eten en drinken voor de nacht en volgende dag te hebben ingeslaan gaan we opzoek naar een mooi plekje om onze slaapzakken uit te stallen. we vinden een plekje in een hoekje met een soort van hek gemaakt van worteldoek wat ons beschermde van de wind en van gezien worden. het is namelijk strafbaar om op het strand te slapen… maargoed, slaapplek is toch nodig, na alles uitgestald te hebben genieten we van ons biertje met een broodje pindakaas en een muziekje op de achtergrond en een uitzicht op een paar sterren, het was voornamelijk bewolkt dus echt een mooie sterrenhemel was niet zichtbaar. tijd om te slapen. rond 4 uur worden we wakker door spetters water, het bogen te regenen… lekker dan, alles snel inpakken en opzoek naar een droge plek waar we verder kunnen slapen, na 10 minuten lopen is het weer droog en leggen we onze spullen weer neer om nog een paar uurtjes te slapen.

Zondag:

rond half 7 word ik wakker en zie de eerste surfers het water alweer in gaan, en de eerste hardlopers zijn ook alweer aanwezig. ik geniet van dit moment totdat Tunnis ook wakker word, tijd om een hostel te regelen. dit doen we onder het genot van een welverdiend kopje koffie bij een van de vele strand tentjes. na een poosje zoeken hebben we dan eindelijk een hostel die nog wel een plekje over heeft, niet heel luxe en verzorgd allemaal maar goed het is beter dan het strand… we zijn vervolgens naar een uitkijk punt iets verderop gegaan, net voordat we de berg op wouden lopen begon te regenen, shirt uit en lopen dan maar, we hadden gedacht dat het een soort van kleine hike zou worden maar dan viel uiteindelijk tegen, het was gewoon een wandeling met een mooi uitzicht, waar we dan natuurlijk wel van hebben kunnen genieten. de rest van de dag heeft het geregend en nadat we terug kwamen in het hostel hebben we dan ook niks meer gedaan…


tot zover week 4, ik hoop dat ik jullie hiermee weer een leuk verhaal heb bezorgt en hoop zo snel mogelijk de volgende af te hebben,
ben momenteel veel met werk bezig, heb meerdere keuzes liggen op het moment om te gaan werken en het is even afwachten wat zij willen en wat ik wil maar mocht ik nog een vrije dag hebben zal ik weer gaan typen!

mensen, tot de volgende maar weer!

Dikke vette Tabbeeee!

  • 10 Februari 2016 - 15:32

    Anneke:

    Lekker bezig jongens!! Weer leuk om te lezen! Tot de volgende keer maar weer!

  • 15 Februari 2016 - 12:30

    Freke:

    Ha Mark! Eindelijk maar toch je verslag gelezen! Flink aan het genieten nog, mooi!
    Succes met het zoeken naar werk, en dapper dat Tunnis en jij apart verder gaan! Zet'm op!
    Gr en een kusje van Ireen! (oh en goed om te lezen dat je Nederland toch wel een beetje mist soms, was al bang dat je anders nooit terug zou komen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

Mijn eerste reis, en direct goed al zeg ik het zelf, voor 7 maanden naar Australië & Nieuw Zeeland, en proberen zoveel mogelijk te gaan zien.
Ik ga samen met Tunnis een kameraad van mij, die de eerste 4 maand mij zal vergezellen, hij zal 1 april weer in Nederland moeten zijn om te werken dus dat betekend dat ik vanaf dan nog 3 maand in mijn eentje te besteden heb.
Aanstaande maandag 30 November zullen we vertrekken vanaf Schiphol, Amsterdam om naar Bangkok, Thailand te vliegen waar we 3 dagen zullen blijven om de stad wat te bekijken.
Vervolgens zullen we 4 december doorvliegen naar Taipei, Taiwan waar we 1 dag zullen blijven en ook daar de tijd hebben om nog een paar bezienswaardigheden te bewonderen.
Tenslotte vliegen we naar Sydney, en vanuit daar zal het backpack avontuur gaan beginnen.
Vanaf Sydney zullen we naar de volgende steden reizen: Brisbane, Cairns, terug naar Sydney, vanaf daar vliegen we naar Christchurch (NZ) om vanaf daar over de beide eilanden van Nieuw Zeeland te reizen.
Uiteindelijk vliegen we terug naar Sydney vanaf Auckland (NZ), zodra we daar terug zijn zal Tunnis terug naar Nederland gaan en zal ik mijn reis voortzetten naar: Canberra, Melbourne, Adalaide, en als het lukt Alice Springs.
Ik zal proberen minimaal 1x per week een verslagje te schrijven van hoe het gaat en waar ik ben, en natuurlijk de nodige foto's toevoegen.

Groeten!

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2016

Week #5 Gold Coast- Brisbane - Noosa - Hervey Bay

16 Februari 2016

Week #5 Gold Coast- Brisbane - Noosa - Hervey Bay

10 Februari 2016

Week #4 Byron Bay en Surfers Paradise

22 Januari 2016

Week #3 Blue mountains - Sydney - Byron bay

20 December 2015

Week #2 Sydney-Katoomba
Mark

Actief sinds 28 Nov. 2015
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 7721

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 23 Juli 2016

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: